Általános Szerződési Feltételek
Jelen „Általános Szerződési Feltételek” szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyének, és szolgáltatásainak igénybevételét.
1.) Szálláshely-szolgáltató adatai
Szálláshely neve: Vadkörte Vendégház
Szálláshely címe: 9226 Dunasziget, Rozmaring utca 14.
Szolgáltató: Kardos Éva egyéni vállalkozó
Szolgáltató levelezési címe: 9226 Dunasziget, Sérfenyő utca 85.,
Adószámos magánszemély, magánszálláshely szolgáltató.
Adószám: 46355869-1-28(adószámos magánszemély)
NTAK regisztrációs szám: MA23077765
Telefonszám: +36704302124
E-mail cím: vadkortedunasziget@gmail.com
2.) Általános szabályok
Jelen „Általános Szerződési Feltételek” szabályozzák a Kardos Éva magánszálláshely szolgáltató (a továbbiakban: „Szolgáltató”) szálláshelyének, a Vadkörte Vendégház szálláshely igénybevételét. A jelen Általános Szerződési Feltételek szerint a Szolgáltató elszállásolási szerződést (a továbbiakban: „Szerződést”) köt egyéb szolgáltatást igénybe vevő személyekkel, szerződő felekkel.
3.)Szerződő felek
Vásárló/Vendég: A szálláshely szolgáltatását igénybe vevő, a honlapon keresztül www.vadkortevendeghaz.hu illetve a Szolgáltatónál az vadkortedunasziget@gmail.com e-mail cı́men keresztül ı́rásban szolgáltatást vásárló személy, aki az A(SZF-et tudomásul veszi és magára nézve is kötelezőnek fogadja el, továbbiakban Vendég
Szolgáltató: Vadkörte Vendégház, továbbiakban Szolgáltató Levelezési cı́m: vadkortedunasziget@gmail.com, telefonszám: +36704302124
Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül adja le a Szolgáltatónak, úgy a Vendég a szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen – a feltételek teljesülése esetén – szerződéses felekké válnak (a továbbiakban: „Felek”).
Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban: „Közvetítő”) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
4.) A szolgáltatás területi hatálya
Szolgáltató által üzemeltetett szolgáltatás mind belföldről, mind külföldről elérhető.
5.) Szerződéses fogalmak
Vásárló/Vendég: A szálláshely szolgáltatását igénybe vevő, a honlapon keresztül szolgáltatást vásárló személy, aki az ÁSZF-et tudomásul veszi és magára nézve is kötelezőnek fogadja el, továbbiakban Vendég. Szolgáltató: a jelen ÁSZF feltételei szerint egyéb, átmeneti szálláshely szolgáltatást nyújtó Vadkörte Vendégház, továbbiakban Szolgáltató
A szolgáltatás: magánszálláshely szolgáltatás
Árajánlat: A Vendég szóban, vagy ı́rásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató ı́rásos árajánlata
Foglalás: Foglalás a Vendég e-mailen, telefonon leadott foglalásának a Szolgáltató által e-mailen történő visszaigazolása, mely tartalmazza a szolgáltatás tárgyát, helyét, időtartamát és árát, valamint a foglalás véglegesı́téséhez szükséges vonatkozó adatokat.
Foglalás véglegesítés, érvényesítés: A foglalásban meghatározott adatok elküldése, 50% foglalási dı́j elküldése a foglalás biztosı́tása érdekében. A foglalási dı́j fizetése után a megrendelt időszakra a Vendég vásárlása teljesı́tettnek tekinthető. A foglalási dı́j teljesı́tési időpontja megegyezik a Szolgáltató részére történő foglalási dı́j kifizetésének időpontjával.
A foglalási dı́j összegéről számla készül. A Foglalás ezt követően jön létre, és ı́gy ı́rásban megkötött Szerződésnek minősül, és egyben az A(SZF és a Foglalási és Lemondási Feltételek automatikus elfogadását
6.) A Szerződés létrejötte, a foglalás módja, módosítása, értesítési kötelezettség
A Vendég szóban, vagy írásban tett ajánlatkérésére a Szolgáltató az ajánlatkérés kézhezvételétől számított 36 órán belül ajánlatot küld a Vendég részére. Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik konkrét foglalás, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik.
A Szerződés a Vendég által leadott foglalás Szolgáltató írásbeli visszaigazolásával jön létre, és ezen írásbeli visszaigazolásra tekintettel, a foglalás írásban létrejött szerződésnek minősül. A szóban leadott foglalás, illetve foglalás módosítás csak abban az esetben keletkeztet szerződéses kötelmet, ha azt a Szolgáltató írásban visszaigazolta, a foglalás vagy a foglalás módosítás Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem keletkeztet szerződéses kötelmet.
A Vendég szálláshelyet minimum 2 éjszakás időszakra foglalhat. 1 éjszakás foglalásra a szabad helyek függvényében van lehetőség.
A szerződés meghatározott időtartamra szól, és tartalma kiterjed a szolgáltatás tárgyára, helyére, időtartamára. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a Vendégházat, a Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére, amennyiben Felek ettől eltérően nem állapodnak meg. A lejárati idő előtt megüresedett Vendégházat a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni. A Vendég a szolgáltatás meghosszabbítására csak akkor jogosult, ha ehhez a Szolgáltató írásban hozzájárul. Ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését.
Amennyiben az érkezés előtti 30 napon belül szeretné módosítani a foglalása időpontját, igazolt váratlan helyzet (betegség, baleset) esetén ezt szabadon megteheti, a foglalásának módosítását 12 hónapon belüli időpontra kérheti, minden egyéb esetben az érkezés előtti 15. napig történő módosítási szándék esetén a foglalás 12 hónapon belüli időpontra áttehető, 14 napon belül felmerülő időpont módosítási igény esetén viszont nincs lehetőség az időpont módosítására.
A Szerződés módosításához, illetve kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.
7.) Lemondási feltételek
Amennyiben a szálláshely ajánlatában más feltételt nem határozott meg, a szálláshely-szolgáltatás kötbérmentes lemondására az érkezést megelőző 30. napig van lehetőség.
Az érkezés előtti 15. napig a lemondási díj a foglalási összeg 50%-a, érkezés előtti 8. napig a foglalási összeg 100%-a, 7 napon belül a foglalási összeg 150 %-a, melyet a Vendég köteles a Szolgáltató részére megfizetni, a Szolgáltató pedig jogosult a megrendelt szolgáltatás teljes ellenértékének követelésére.
A foglalás lemondását minden esetben csak írásban, a vadkortedunasziget@gmail.com email címre megküldött levélben tudjuk elfogadni. A lemondott foglalásra befizetett foglalási díj felhasználható egy másik foglalásnál vagy a Szolgáltató visszautalja a Vendég által megjelölt bankszámlaszámra, amennyiben a visszamondás az érkezési idő előtt több mint 15 nappal történik.
8.) A Szolgáltató által alkalmazott árak
A szálláshely aktuális árai, aktuális akciói, kedvezményei a Vendégház az általa működtetett www.vadkortevendeghaz.hu weboldalon vannak feltüntetve.
A Szolgáltató az árakat a foglalás visszaigazolásáig előzetes bejelentés nélkül bármikor jogosult szabadon megváltoztatni, természetesen azzal, hogy ez nem vonatkozik azon árakra, amelyeket a szerződő fél kérésére adott árajánlatában már megajánlott. Az árak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az árak adótartalmának (ÁFA, IFA) ajánlattételkor érvényes, törvény (helyi rendelet) által szabályozott mértékét. A Szolgáltató a hatályos adótörvény (ÁFA, IFA) módosulása miatti többletterheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja a szerződő félre.
A Szolgáltató árait jogosult magyar forintban és bármely konvertibilis valutában is meghatározni.
9.) Fizetés módja, garancia
A Szolgáltató a megrendelt szálláshely-szolgáltatás összegét, a tartózkodás egészére számítva feltünteti az általa a Vendég számára küldött írásos visszaigazoláson.
A Szolgáltató a Szerződő fél részére nyújtott szolgáltatásainak ellenértékére az alábbiak szerint tart igényt:
A foglalás véglegesítéséhez a Vendég a szállás teljes összegének 40%-át a foglalást követő 5 napon belül banki átutalással fizeti meg a Szolgáltató részére. Amennyiben az érkezés a foglalás időpontjától számított 15 napon belüli, a Vendég a foglalási díj 100%-át banki átutalással fizetéssel fizeti meg a Szolgáltató részére.
Amennyiben az érkezés a foglalás időpontjától számított 15 napon túli, úgy a Vendégnek a foglalási díj fennmaradó 60%-át az érkezés napjáig szükséges megfizetni banki átutalással.
A Szolgáltató a szerződő fél részére nyújtott szolgáltatásainak ellenértékére legkésőbb az igénybevétel napján 12 óráig tart igényt.
A Szolgáltató jogosult az általa nyújtott szolgáltatások esetében részszámlát is kiállítani.
A számla a magyarországi adószabályoknak megfelelően HUF-ban kerül kiállításra, és a szerződő fél a számláját magyar forintban (HUF) egyenlítheti ki.
10.) A szálláshely-szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
A Vendég a Vendégházat az érkezés napján 14:00 órától 20:00 óráig foglalhatja el, és azt utolsó tartózkodási napon 10:00 óráig köteles elhagyni. A Felek ettől eltérően külön is megállapodhatnak.
A Vendég a vendégház összes szolgáltatását, a teljes tartózkodási idő alatt saját felelősségére veszi igénybe, és a Vendégházban tartózkodása során köteles betartani a Szolgáltató Házirendjét.
A Szolgáltató a szálláshelyen a kulcsokat személyesen biztosítja a Vendég részére, amennyiben a Vendég előzetesen szolgáltatta személyi igazolványát a Szolgáltatónak. Ha a Vendég által a személyes okmány (útlevél vagy személyi igazolvány és lakcímkártya) nem kerül átadásra a Szolgáltatónak, sajnálatos módon a Szolgáltató a kulcs átadását megtagadja és a foglalást köteles törölni.
A Szolgáltató jogosult a szálláshely-szolgáltatásra vonatkozó szerződést azonnali hatállyal felmondani, vagy a szolgáltatás nyújtását megtagadni, ha:
- a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésére bocsátott vendégházat, a Szolgáltató által biztosított szolgáltatásokat, illetve az azok biztosítására szolgáló helyiségeket nem rendeltetésszerűen használja,
- a Vendég a vendégház házrendjét megzavarja, és a zavaró magatartást felszólítás ellenére sem hagyja abba,
- a Vendég nem tartja be a vendégház házirendjét, pl.: nem a kijelölt helyen dohányzik és azt a felszólítás ellenére sem hagyja abba,
- a Vendég kifogásolható módon, durván viselkedik, alkohol, vagy kábítószer befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan magatartást tanúsít; inkontinens, valamint önmagát ellátni nem képes Vendég szintén nem veheti igénybe a vendégház szolgáltatásait,
- a Vendég fertőző betegségben szenved,
- a Szerződő fél vagy a Vendég a Szolgáltató által igényelt fizetési garancia vállalási kötelezettségét a Szolgáltató által meghatározott időpontig nem teljesíti.
Amennyiben a szerződő felek közötti szerződés „vis maior” miatt nem megy teljesedésbe, úgy a szerződés megszűnik.
11.) Háziállatok
A Szolgáltató szálláshelyre kizárólag előzetes egyeztetést követően hozható háziállat. A háziállat szálláshelyen a Vendég felügyeletével tartózkodhat, tilos felügyelet nélkül hagyni a szálláshelyen.
A Vendég teljeskörűen felelős a háziállat által okozott károkért, illetve köteles az esetleges háziállat által okozott károk teljes megtérítésére.
12.) Pótágyazás
A Szolgáltató szálláshelyet egyszerre maximum 4 fő veheti igénybe a foglalási időszakra vonatkozóan (2 fő + 2 fő pótágyon).
13.) A Vendég jogai
A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a lefoglalt vendégházat, valamint a szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, amelyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.
A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A vendég panaszát jogosult a Vendégkönyvbe bejegyezni, vagy kérheti Szolgáltatót jegyzőkönyv felvételére. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a hozzá írásban, vagy a helyszínen szóban előterjesztett és jegyzőkönyvbe felvett panaszt a panasz beérkezését követő 72 órán belül kivizsgálja és arra a Vendégnek érdemi választ ad.
A Vendég panasztételi joga a szálláshelyről történt elutazását követően megszűnik.
14.) A Vendég kötelezettségei
Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.
Vendégházban minden Vendég, vagy annak kísérője saját felelősségére tartózkodhat, betartva a vagyonvédelemre, tűzrendészetre és a vendégház rendjére vonatkozó biztonsági és általános előírásokat. A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 14 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Szolgáltató Vendégházában.
Amennyiben kulcsát elveszti, úgy annak árát, valamint a vendégház zárcsere költsége a Vendéget terheli.
A Vendég a Vendégházba gyúlékony eszközt nem vihet be és az épületben, belső helyiségekben nem dohányozhat.
A Vendég köteles a vendégház elhagyásakor a vizet, villanyt elzárni, az ablakokat és a bejárati ajtót bezárni, a kulcsot Szolgáltató részére átadni. Ellenkező esetben a szálláshelyet ért esetleges anyagi károkért a Vendég felel.
15.) A Vendég kártérítési felelőssége
A Vendég mindazon károkért és hátrányokért felelős, melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy a Vendég, vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved. E felelősség akkor is fennáll, amennyiben a károsultnak jogában áll kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól igényelni.
A bekövetkezett kárt a Vendég köteles azonnal a Szolgáltatónak bejelenteni és minden szükséges adatot a rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
16.) A Szolgáltató kötelezettsége
A Szolgáltató köteles a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások és szolgáltatás standardok szerint teljesíteni.
A Szolgáltató köteles a Vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, ezeket írásban is rögzíteni.
17.) A Szolgáltató jogai
Amennyiben a Vendég az igénybe vett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, vagy az általa okozott károkat nem téríti meg, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a Vendégnek azon személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szállodába magával vitt, de a szolgáltató polgári peres úton azt követelheti is.
18.) A Szolgáltató kártérítési felelőssége
A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményen belül, a Szolgáltató, vagy annak alkalmazottai hibájából következett be.
A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azon káreseményekre, amelyek a szolgáltató alkalmazottainak és Vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan okok miatt következtek be, vagy azokat a Vendég, vagy a felügyelete alá tartozók okoztak.
A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a vendégházon belül kijelöljön olyan helye(ke)t, ahová a Vendég nem léphet be. A Szolgáltató köteles az ilyen helyeket jól láthatóan megjelölni. A Szolgáltató nem vállal felelősséget olyan károkért, amelyek azon helye(ke)n érik a Vendéget, vagy a felügyelete alatt állókat, ahová a Vendég nem léphet be.
A Szolgáltató kártérítési felelőssége csak akkor áll fenn, ha azt a Vendég a kár bekövetkezését követően a szükséges adatokkal azonnal jelenti a Szolgáltatónál.
Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik. Ebben az esetben a bizonyítás a Vendéget terheli.
A kártérítés maximális mértéke a Szerződés szerinti napi vendégház ár összegének a háromszorosa, kivéve, ha a kár ennél kisebb értéket képvisel.
19.) Személyes adatok védelme
A Szolgáltató a Szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése során köteles a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló (EU) 2016/679 rendelet (GDPR), és az adatvédelemmel kapcsolatos vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek – és amennyiben ezt a szerződő fél a Szolgáltató tudomására hozta – a szerződő fél vonatkozó belső szabályainak megfelelően eljárni.
Az épületbe történő belépéskor az üzemeltető az adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően, az üzemeltetés körében szükséges igazolás és bizonyítás, ill. biztonsági célra adatrögzítést végez.
20.) Vis major
Azon okok, körülmények (pl.: háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramkimaradás, sztrájk, stb.) amely felett a sem a Szolgáltató, sem a Vendég, vagy a szerződő fél nem bír ellenőrzéssel – vis major – bármely felet felmentik a szerződésből eredő kötelezettségeik teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A szerződő felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek azért, hogy ezen okok és körülmények bekövetkezésének lehetőségét minimalizálják és az ezáltal okozott kárt, vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.
21.) A Felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság
A szerződő felek közötti jogviszonyra a Polgári Törvénykönyvéről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.
A szerződő fél az Általános Szerződési Feltételeket a szálláshelyre való bejelentkezéssel egyidejűleg megismerte, tudomásul vette, annak kötelezettségeit magára nézve elismeri.
Érvényes 2025. január 1-től visszavonásig.